17 Şubat 2012 Cuma

Soğuk Havalar ve Yaşam

Ülkemizde ve Avrupada bu sene oldukça sert bir kış geçiyor. Kimileri bu soğukların küresel ısınma dolayısıyla 20 yılda bir tekrarlanan bir durum olduğunu belirtiyor. Rusya soğukları olduğu söyleniyor bu havaların. Güzel ülkemizin güney sahillerinde yaşayan şanslı kesim hariç tüm yurt dondurucu soğukların etkisinde. Ben 5 yıldır Ankarada yaşıyorum böyle soğuk görmedim arkadaş!! Daha ne kadar sürecek bilemiyorum yani ama artık bıktım bu havalardan. Tam biraz düzeldi derken -düzelmiş hali 0 derece falan- bu akşamdan itibaren yine dondurucu soğuklar geliyor. Bu gece -19 olan hava yarın -26 olacakmış.

Kışın zorlu geçmesinin neticesinde Avrupada yüzlerce insan hayatını kaybetmiş. Ülkemizde de evsiz binlerce adam var. Bu havada ne yapıyorlar, nasıl yaşıyorlar bilmiyorum. Bizler evimizde bile üşürken o insanların Allah yardımcısı olsun.

Hayvanlar için de kış, şartları zorlaştırıyor. Yazın nasıl su bulamıyorlarsa şimdi de yiyecek bulamıyorlar. Bu nedenle evlerimizdeki artık ekmekleri parçalayıp etrafa saçarsak kuşlar ve diğer hayvanlar için yemek sağlayabiliriz.


Kış her zaman kötü olmuyor tabii. Eğlenceli yanları da var. Lapa lapa yağan karlar altında koşuşturmak, kar topu oynamak ve kardan adam yapmak en bilinen eğlencelerden. Haa evinizin oralarda dik bir yokuş da varsa tadından yenmez o zaman kış günleri. Poşeti kaptığınız gibi kaymaya gidin yalnız bir yerlerinizi kırmayın dikkat.

Hadi kalın sağlıcakla..


Kış Şartlarında Yaşamak,Kış Aylarında Ne yenilir,Soğuk Havalar Ne Kadar Devam Edecek gibi şeyler yazarak bu konuya ulaşmanız mümkün.

0 yorum:

Yorum Gönder